Preview

Moscow State University Bulletin. Series 18. Sociology and Political Science

Advanced search

Social preconditions of forming visuality as a key element of communication in information society

https://doi.org/10.24290/1029-3736-2014-0-1-256-263

Abstract

This paper is devoted to social transformations of the second half of 20-th century, which have led to increasing significance of the visual channel of communication for the culture of the information society. We analyze the transition to the era of visual self-presentation, where the demonstration of the social status of the individual becomes the main goal of communication, instead of disclosing of the contents.

About the Author

O. V. Schuster
МГУ имени М.В. Ломоносова
Russian Federation


References

1. Белл Д. Грядущее постиндустриальное общество: опыт социального прогнозирования. М., 1999.

2. Бодрийяр Ж. Общество потребления. Его мифы и структуры. М., 2006.

3. Гофман И. Представление себя другим в повседневной жизни. М., 2000.

4. Кастельс М. Информационная эпоха: экономика, общество, культура. М., 2000.

5. Маклюэн М. Галактика Гутенберга: сотворение человека печатающего. Киев, 2003.

6. Ортега-и-Гассет Х. Восстание масс. Нью-Йорк, 1954.

7. Уэбстер Ф. Теории информационного общества. М., 2004.


Review

For citations:


Schuster O.V. Social preconditions of forming visuality as a key element of communication in information society. Moscow State University Bulletin. Series 18. Sociology and Political Science. 2014;(1):256-263. (In Russ.) https://doi.org/10.24290/1029-3736-2014-0-1-256-263

Views: 1947


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1029-3736 (Print)
ISSN 2541-8769 (Online)